Мій TBS Discovery. Build-log. Підлаштування центру ваги та закриття верхньої плати

Центр ваги є критичним поняттям в авіації для всіх літальних апаратів, від TBS Disco і до АН-140 :).  Вага не може бути випадковим чином розподілена як-небудь на літальному апараті. Наприклад, якщо Disco має максимальну вантажопідйомність 700 г (акумулятор + GoPro), ці 700 грамів повинні бути розподілені рівномірно між передньою і задньою частинами квадрокоптера. Якщо більшість ваги буде розташовано в задній частині, квадрік матиме важкий хвіст і не зможе правильно літати. Це спричинить аварію чи перекидання апарату відразу після зльоту. В принципі, за рахунок досить “розумного” контролера польотів, TBS Discovery зможе літати, будучи навіть не дуже збалансованим, однак правильне налаштування центру ваги таки дуже важливе і позитивно впливає на:

  • Льотні характеристики: збалансований квадрокоптер літатиме значно краще та буде більш чутливо відгукуватись на управління
  • Тривалість польоту: коли все збалансовано, не потрібно застосовувати додаткову енергію на один-два двигуни задля компенсації поганого розподілу ваги. Це дозволяє спрямувати зекономлену енергію в правильне русло – тривалість польоту :)
  • Вібрація і ефект “Желе”: з тієї ж причини, як уже згадувалося вище, двигуни добре збалансованого Discovery будуть працювати на номінальній швидкості, що призведе до зниження вібрації і ефекту “желе”.

Так що ж далі? Як збалансувати Discovery? Насправді це досить просто. Квадрокоптер має бути стабільним навколо свого центра ваги (CG). Існує не так багато способів, щоб розподілити вагу на коптері і розташування батареї грає ключову роль в цьому. Наша задача – соваючи вперед-назад батарею та інші запчастини, добитись того, щоб коптер був збалансованим відносно свого центру ваги.

Центр ваги в TBS Discovery розташований на 15 мм ближче до носу рами, ніж центр тяги, який на рамі спеціально позначений:

tbs_discovery_center_of_gravity

 

Тому, нам потрібно зробити наступне – накидати всі елементи квадрокоптера, які ще не прикручені/приклеєні поверх нижньої плати (батарея, камера, GPS тощо), легенько причепити верхню плату на 1-2 болтіка, та в точці центру ваг поставити коптер на власний палець :)

Бажано добитись, щоб коптер більш-менш зберігав рівновагу. Ось наочно все показано:


Якщо баланс знайдено – знімаємо верхню кришку, приклеюєм контроллер з допомогою двостороннього скотчу, який іде в комплекті з Naza M Lite:

naza-m-lite-tbs-discovery-stick

Перевіряємо, чи не повилазили з роз’ємів Naza якісь кабелі, та прикручуємо верхню плату повністю:

naza-m-lite-tbs-discovery-stick1

Кабель від GPS бажано пропустити при цьому через дирки в рамі та основі одного з променів. Бо після того, як плату буде прикручено – зробити це буде важкувато (кажу з власного досвіду))

Результат має бути схожим на такий:

naza-m-lite-gps-through-DJI-arm

Непогано сьогодні получилось. Ще трохи, і полетимо, обіцяю! :)

Залишайтесь на зв’язку. До зустрічі )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>