Мій TBS Discovery. Build-log. День 3 – прикручування болтіків (продовження)

Настав час з’єднати між собою решту дротиків…

Підключаємо серво-кабелі та GPS-кабель до контролера польотів:

naza

Отже, під’єднуємо  6 серво-кабелів до відповідних слотів контролера:

A – Aileron. Цей канал контролює вісь roll (крен вправо і ліво)

E – Elevator. Вісь pitch (нахил носу вниз і вверх)

T – Thtottle. Потужність/прискорення

R – Rudder. Контролює крутіння довкола осі yaw – тобто повороти

U – використовується для каналу переключання між різними режимами полоту

X2 – використовується для каналу, який переключатиме “інтелектуальні режими Naza” (IOC)

Відразу схема осей, щоб все було зрозуміло, пригодиться :)

quadcopter-axises

А GPS-кабель до слота EXP:

naza m lite servo cables

Важливий момент: досліджуючи причини крашів квадрокоптерів, у випадку з Naza M Lite досить часто причиною згадувалось, що при попаданні яскравих сонячних променів на бічні стінки контроллера, яке негативно впливало на барометр, він починав сходити з розуму та відлітати додому, себто в Китай. Як дієвий спосіб боротьби з такий флай-евеєм рекомендують обклеїти бічні стінки чорною ізолентою. Не знаю, правда це, чи легенда, але я вирішив не ризикувати ))

naza m lite black tape

Під’єднуємо ресівер радіо-управління до попередньо припаяних до верхньої плати роз’ємів, дотримуючись правильної нумерації і полярності (чорний дротик – мінус, червоний – плюс, білий – фіг зна що, але значок як наша буква Л)):

tbs-discovery-rc-receiver-viring

Після цього ресівер можна закріпити на верхній платі за допомогою спеціального двостороннього спіненого скотчу (який ще треба окремо купити – корисна штука, раджу), або з допомогою тих же стяжок (підклавши якийсь спінений матеріал для гасіння вібрацій).

Щоб уникнути пошкодження антени приймача, гострий край рами можна заклеїти звичайною ізолентою:

tbs-discovery-rc-receiver-installing

Схожу операцію виконуємо і з Naza серво-кабелями – з’єднуємо конроллер із серво-пінами під верхньою платою. На картинках все зрозуміло відображено:

tbs-discovery-naza-servo-connecting

 

tbs-discovery-naza-servo-connecting-2

Будьте УВАЖНІ – дотримуйтесь правильної полярності при підключення: червоний: плюс (+), коричневий: мінус (-), оранжевий – омєга :)

І останній штрих перед “тестом на дим” (smoke test) – встановлюємо два ремішки-липучки для батареї:

tbs-discovery-velcro-straps-installing

Не пригадую, чи писав я давніше, чи ні – я FPV комплект (відео передавач, приймач, окуляри і тп) відразу не купував, хотів спочатку зібрати апарат, впевнитись, що все ок, облітати недалечко довкола себе, а тоді докупити необхідні комплектуючі. Відповідно, процес підключення FPV буде описаний десь в майбутньому :)

Ну от, в принципі, можна й підключити батарею – перевірити, чи не піде дим ))

Напишу про це в наступній публікації. Па!

 

 

1 comment

  1. Pingback: kobi's FPV – Мій TBS Discovery. Build-log. Монтування модуля компаса Naza

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>